Avläggare köpes. Gärna omgående och helst Ligustica.

Hem Forum Köpes Avläggare köpes. Gärna omgående och helst Ligustica.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #15507

    Hej,
    Jag är nybörjare på biodling och nu i början av augusti hade jag blivit lovad en avläggare. Men personen kan nu inte få fram avläggare på grund av fel i sina drönarsamhällen 🙁

    Är det någon som kan och vill sälja en avläggare?
    Gärna nu inför vintern och gärna Ligustica. På ram eller paketbin kvittar mig. Jag är bara så glädjefull att få chansen 🙂

    Med vänlig hälsning,
    Andreas

    #20307

    Vi har gott om avläggare ifall du kan tänka dig riktiga Buckfastbin.  😉

    Att skylla på drönarsamhällen vid avläggarproduktion ter sig för övrigt väldigt märkligt…..?

    #20308

    Vi har gott om avläggare ifall du kan tänka dig riktiga Buckfastbin.  😉

    Att skylla på drönarsamhällen vid avläggarproduktion ter sig för övrigt väldigt märkligt…..?

    Hej Thomas
    Stort tack för ditt svar!

    Anledningen till Ligustica är att de närmaste biodlarna runt mig har italienska. Hade en tanke att följa det.
    Okej, men var finns du och vilket ramformat sitter dina Buckfast på?

    PS. Angående drönarsamhällen och avläggare kan jag inte uttala mig. Det var det svaret jag fick, nu när det väl var dags att köpa bin av personen :/ DS.

    Med vänlig hälsning,
    Andreas

    #20309

    Finns i norra och nordvästra Skåne. Men om det finns ligustica-bin runt omkring dig idag, och i synnerhet om någon där bedriver avel – så vill jag helst inte sälja Buckfast till dig, då jag vet vad det betyder att ha luftrummet ”rent” från ovälkomna drönare…

    #20310

    Finns i norra och nordvästra Skåne. Men om det finns ligustica-bin runt omkring dig idag, och i synnerhet om någon där bedriver avel – så vill jag helst inte sälja Buckfast till dig, då jag vet vad det betyder att ha luftrummet ”rent” från ovälkomna drönare…

    De bikupor jag hittills har hittat och pratat med i grannskapet har alla Ligustica.
    Men det finns säkert fler i närheten, då vissa aktörer erbjuder företag att placera samhällen på fastigheters tak. Arten i eventuellt dessa samhällen vet jag inte.

    Ja, just därför jag vill hålla mig till Ligustica 🙂
    Tack för samsyn!

    // Andreas

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in