Bi blås, vart får man tag i en lämplig slang?

Hem Forum Redskap Bi blås, vart får man tag i en lämplig slang?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14634

    Jag håller på att omvandlar en lövblås till en biblås och undrar om någon har tipps på vart man kan få tag i en lämplig slang till bygget?

    mvh Edward  😛

    #17697

    Jag har gjort om en lövsug till biblås. funkar hur bra som helst, jsg snvände NIMA Superflex PU L slang. Jag ha inte kapat slangen utan har den 6m lång. I ”blås” änden tog jag ett pvcrör och pressade ihop så att det passade i kakgångarna. Vidare så har jag satt en fjärrkontroll för elkontakter på slangen vilket gör att jag har biblåsen i mitten av bigården slangen räcker till nästan alllt jag låter blåsen stå på ett och samma ställe och sköter allt med fjärren.
    Johan

    #17726

    jsg snvände NIMA Superflex PU L slang.Vidare så har jag satt en fjärrkontroll för elkontakter på slangen

    Vilken diameter fastnade du för? http://www.nimaab.se/se/art/superflex-pu-l.php

    Är det en roybi löv blås med el start du har byggt om?

    Jag är också inne på att ha lite avstånd till blåsen för att slippa de värsta ljudet från den, då kanske passar en lång slang , bara man inte tappar för mycket effekt.

    mvh Edward  😛

    #17727

    Jag har en 220v som jag har driver med ett elverk, (har det monterat i bilen sedan tidigare så det var inget problem). Jag valde slag efter storleken på utblåset på lövblåsen.
    Johan

    #17728

    Nu blev jag lite nyfiken, vad är det för el löv blås du kör med och hur länge räcker batteri driften med hur många batterier?

    mvh Edward  😛

    #17729

    Nej, nu missuppfattade du mig lite, jag har ett vanligt elverk som går på bensin, till detta har jag en lövblås från Jula. På denna har jag satt min 6m långa slang. jag har möjlighet att ställa bilen precis vid mina bigårdar så att jag har en kort förlängssladd från elverket till blåsen, som jag ställer i mitten av bigården. Slängen räcker sen till alla kupor. för att slippa gå till blåsen och stänga av strömmen varje gång så har jag satt en vanlig fjärrkontroll på slangen och vid elanslutningen på elverk.
    jag tycker att detta funkade bra för mig, men jag hade redan ett elverk från början annars tillkommer detta.
    Johan

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in