Borttagen annons om ramar

Hem Forum Säljes Borttagen annons om ramar

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14752

    Borttagen annons…

    #18403

    Får man fråga varför ramarna är halvoljade?

    #18404

    Hej!

    Jag är inte säker på att jag förstår din fråga. Menar du varför det är lika delar balsamterpentin och linolja? Balsamterpentinen har man för att oljan bättre ska tränga in i träet. I övrigt är de heloljade.

    Susanne

    #18405

    Blandningen 50% linolja 50% terpentin brukar kallas halvolja. Min fråga var mer en undring varför ramarna oljas över huvud taget. Jag känner inte igen det från någon annanstans.

    #18406

    Blandningen 50% linolja 50% terpentin brukar kallas halvolja. Min fråga var mer en undring varför ramarna oljas över huvud taget. Jag känner inte igen det från någon annanstans.

    Instämmer. Varför olja ramarna? Ska vi vara petnoga så är inte halvolja livsmedelsgodkänd, som tex parrafinolja däremot är. Då är det säljförbud på honungen från dessa ramar om jag begriper saken riktigt?

    mvh

    #18407

    Tack för informationen. Detta var helt nytt för mig, som ni säkerligen förstår. Rätt pinsamt faktiskt, om jag ska vara ärlig. Vi ska absolut vara petnoga. Jag plockar bort min annons omgående. Har du någon källa till det du säger, så vore jag tacksam. Ska själv leta information såklart.

    Tack igen!

    #18396

    Varför sälja inte dina ramar , fast utan olja au naturell  😀

    mvh Edward  😛

    #18397

    Tack, snälla du. Jo, jag ska. Jag kom av mig lite bara. Kommer en ny annons så småningom när jag återhämtat mig.  🙂

    Susanne

    #18398

    .

    #18399

    Håller med Edward. Det var inget ont menat från min sida.

    #18400

    Det var enbart jättebra att ni uppmärksammade mig på detta! Tog inte illa upp på något sätt. Rätt ska vara rätt!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in