Buller och skakningar från väg – hur stort problem?

Hem Forum Allmän biodling Buller och skakningar från väg – hur stort problem?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14364

    Jag har börjat fundera på att göra i ordning en del av baksidan till en lugn och avskärmad bigård. Mest på grund av att jag vill ha effektivare pollinering av våra plommon och körsbärsträd (väldigt mycket blommor, men lite frukt).

    Men då jag bor precis invid en vältraffikerad riksväg, med långtradare som får huset att skaka, funderar jag på om bina skulle trivas? Vad tror ni?

    #16249

    Det går nog bra  😀

    Den lokala föreningen har en av sina bi gårdar vid E 4 ran  😮

    Den används mest för spill och placering av samhällen som inte får plats någon annanstans.

    Aven problem barn hamnar där när de har blivit  >:( ??? sura och otrevliga >:( i väntan på  :-* drottning  :-* byte och bättre humör  ;D

    Har även övervintrat flera samhällen där framgångsrikt.

    Har även en del fri parningar där ifrån, den ligger ganska bra till, omringat av erfaren bi odlare med ordning på sina bin så resultatet kan bli bra, funderar även på att ställa dit några drönar samhällen för att berika luftrummen med fler kvalitets drönare..

    mvh edward 😛

    #16284

    Tack. Då kan jag relativt lugnt fortsätta planera, och bygga/plantera. 🙂

    #16289

    Det finns vissa sälg och pil arter som växer fort och dämpar buller och ljud , sälgen med han plantor är bra på våren för att sätta fart på samhällen.

    mvh edward  😛

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in