Digitala skötselkort

Hem Forum Praktisk biodling Digitala skötselkort

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #15045

    Är det någon här som har erfarenhet av digitala skötselkort? Oftast så kostar de ju en mindre slant, fastän man bara vill prova.

    Jag har kikat på beetight.com, som har fördelen att man kan skriva ut en QR-kod för varje kupa, och sen när man ska dokumentera så scannar man bara in koden med mobil eller platta och rapporterar. Kostar 15 dollar om året. Aningen knackig svenska (har väl bara kört det i google translate). Blir dessutom inte klok på hur man gör stamtavlor där, men det kan ju vara mig det är fel på  😮

    Jag har också kikat hastigt på hivetracks.com. Jag får inte appen att göra det jag vill, än…

    En annan lösning som jag läste om är att skapa ett formulär direkt i Google Docs, och då får man det ju precis som man vill.

    Vilka är era erfarenheter? Pappriga kort i en plastficka funkar fortfarande bäst, eller andra erfarenheter?

    #19170

    Hej,
    Jag har köpt BeeTight och det ångrar jag.
    Tyvärr så verkar tillverkaren helt lagt ner utvecklingen. Sedan IOS8 kom till Apple produkterna så fungerar inte appen som den ska. Det går inte att läsa QR-koder eller ta kort. Enligt deras Facebook sida skulle detta åtgärdats men inget händer.
    Jag tycker även att appen är lite rörig, många ”klick” för att navigera sig mellan de olika bigårdarna och samhällena. Pc varianten i en browser tycker jag är helt okej men för att det skall fungera för mig vill jag kunna ta med en läsplatta eller mobil ut till bigården. Annars får jag ändå skriva på papper och sedan för in i datorn och då är poängen borta tycker jag.

    MvH
    Johan

    #19171

    Enskilda ”hemmasnickrare” fallerar ibland på support och uppdateringar, och BeeTight drivs om jag fattat det rätt av en ensam programmerare. Jag hade iof inte tänkt att köra den på Apples produkter utan med Android, men supporten är väl lika kass där.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in