Drottningodling

Hem Forum Biavel Drottningodling

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14326

    Inför årets Dr-odling undrar jag varför Dottningen dog i sin puppa straxt före att hon skulle krypa ut. detta hände mig många ggr förra återt, och behöver tips.

    #15996

    O öm hantering , nosema  Låg hon up och ner ?

    mvh edward 😛

    #15997

    Drottningen låg rättvänd fullt utvecklad, som jag bedömmer så var behandlingen av cellerna försiktig. Detta är ett nytt fenomen för mig då jag lyckats bra förr.

    #15998

    Hade du bara 1 st cell på gång? Har man odlingsramar så händer ibland lite olika saker och det är bara att tillsätta en ny cell etc, men kolla så att det inte finns en befintlig drottning.

    #16003

    Kyla? hantering på ”fel”dag”?

    Peder

    #16011

    Möjligen för kallt. Då flera celler på samma list innehöll döda Dr. Odlade i skattlåda med upplyft yngel, detta har jag lyckats med förr men förra säsongen gick det dåligt. 😀

    #16014

    När man skriver för kalt så kan det rör sig om förlite bin som inte orkar hålla cellerna varma

    mvh edward 😛

    #16027

    Instämmer, det låter som kyla/för lite bin.

    #16197

    Hej !!
    Jag vill bara berätta att de 2 serier av Dr odling jag hunnit med är 100 % Dr utkrupna och nu återstår parningen. Vad som tidigare krånglat för mig är ännu okänt.
    Eskil

    #16201

    Då får vi hoppas på lite bättre väder, här (i södra Halland) har det varit för kallt så dom nya drottningarna kommer inte ut på parningsflygning.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in