Inför Lördagens ordf-konferens

Hem Forum Utbildningskommittens svartatavla Inför Lördagens ordf-konferens

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14641

    På lördag har vi i utbildningskommittén 1 timme på oss.
    Jag tycker att hela kommittén står samlade så att alla vet vilka vi är. i alla fall som en inledning.
    -Vi ska presentera utbildningsbigården, powerpoint, Olle
    -Vi delar ut papperet med ramarnas innehåll och förklarar lite runt dessa. Viktigt att påpeka att detta bara är ett arbetsmaterial och att vi vill ha hjälp med ideer och kommentarer om detta.
    Om vi tycker att vi har tid så kan vi dela in gruppen i ”bikupor” så kan de diskutera i grupper och redovisa sina tankar. antingen skriftligt till oss eller muntligt im vi hinner.

    Alla i kommitten går då runt och ser till att diskussionen flyter på.

    Alla inkomna ideer ska vi sedan implenentera i vårt material och skicka ut till alla som deltagit. på så sätt får vi samverkan.

    I övrigt tror jag vi löser det på ett bra sätt med lite bollkänsla. det viktiga är att deltagarna lämnar mötet med inspiration och framtidstro.

    Det komer säkert en massa frågor om hur vi tänkt lösa både det ena och det andra. Här tror jag det är viktigt att vi inte har en färdig lösning att slänga i knät på deltagarna. Här är ett bra tillfälle att fråga hur de tycker. jag kan ge ett exempel:

    Vi skriver ju att cirkeldeltagaren ska ha genomgått föregående låda med godkänt resultat. Här får vi säkert frågan om hur kunskap ska mätas. Det finns förstås många sätt men här kan man ju fråga hur de skulle vilja göra och sedan är förhoppningsvis diskussionen igång.

    ja, detta var en början. fyll gärna på med tankar och ideér

    #17721

    Bra.

    Det är också viktigt att vi har någon som skriver anteckningar.
    Jag borde kanske göra det, men ni såg ju sist hur det gick i mitt ”block” har så svårt med multitaskingen ;D.
    finns det någon frivillig?

    Peder

    #17722

    Tack, Olle, för infon inför lördag! Jättebra!!! Hoppas att vi hinner ha små bikupor, där de också kan skriva ner synpunkter, idéer, förslag.. Viktigt som du skriver att vi lyssnar.
    Peder, du skötte dig alldeles utmärkt!! Jag tror att vi alla bör vara duktiga på att anteckna och skriva ner. Förstår att ni har mer än häcken full. Jag hjälper gärna till och antecknar, men vill inte ha hela ansvaret.

    Karin

    #17724

    Först vill jag be om ursäkt för min tystnad! Jag kom in på Forumet i förrgår kväll och har varit tvungen att ägna dagarna åt div byggnadsvård och d.o hantverkare så lite sressigt har det varit! Jag är gärna ”spökskrivare” åt Karin, bikupeinspiratör mm. Säger som föreg talare, vi måste nog vara flera med ögon och öron, det är så lätt att missa detaljer i diskussionerna.  ;D

    #17731

    Har det bestämts vilken dag som är senast anmälningsdag till våra träffar? Talade för några dagar sedan med SV i Alvesta och då visste hon inget alls om detta. Hur ser den infon ut som SV skall ha och hur lång tid kommer den att ta? Skall i veckan tänka igenom lite vad vi kan ha för gula-lappfrågor. Har nu haft min ordförandekonferens och den blev lyckad tycker jag. Hoppas att deltagarna tyckte detsamma. Skall idag fixa utskicket till vårt årsmöte i Ljungby, men sen i veckan skall det bli lite tid över för våra träffar, hoppas jag. Peder! Satte upp ”vimpeln” eller vad den nu kallas för igår, men där var bara en platta för inomhusplacering med. Skulle där inte ha varit med något korkskruvsliknade grej för utomhusbruk? Så verkade det av broschyren att döma i alla fall. Var det något som de glömt packa med? Tack för vimpeln! Lätt att ha med sig och lätt att sätta upp! Skall med hjälp av Olle få ihop lite anteckningar från distriktsordf. konferensen inom det snaraste.
    Hälsn Karin

    #17737

    Jag har skickat lapparna till dig Karin i ett brev.
    //Olle

    #17738

    Tack, Olle!
    Hör av mig när jag fått ihop lite anteckningar!
    Karin

    #17749

    Hej kamrater! inbjudan till inspirations- och utvecklingsträffarna ser bra ut men…..när ska vi? fixa programmet/programpunkterna? Har jag kanske missat något? Hälsningar Monica 😉

    #17760

    Nej du har inte missat något, det skulle vi gjort för flera veckor sedan.
    Så nu får vi alla kavla upp……….(sätt dit det ordet som passar just er) 🙂

    Peder

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in