Lathundar till foderblandningar

Hem Forum Praktisk biodling Lathundar till foderblandningar

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #17653

    vänder du på det blir det 60% socker lösning 3 socker 2 vatten  😉

    #17654

    Alltså det ska vara 60%? Alla källor som jag läst står det likadant (ungefär 60% socker), det gäller de svenska böckerna som jag har och en del texter på nätet på engelska (USA och Storbrittanien). Men .. mentorn envisar sig att det ska vara 2kg socker och 3l vatten. Han är som måste erkännas ingen yngling längre så kan ha glömt. Jag vill bara var säker om att 60% är rätt.

    Jim

    #17656

    Alltså det ska vara 60%? Alla källor som jag läst står det likadant (ungefär 60% socker), det gäller de svenska böckerna som jag har och en del texter på nätet på engelska (USA och Storbrittanien). Men .. mentorn envisar sig att det ska vara 2kg socker och 3l vatten. Han är som måste erkännas ingen yngling längre så kan ha glömt. Jag vill bara var säker om att 60% är rätt.

    Jim

    Du kan vara lugn för att 60-66% är det rätta, och att din ”mentor” inte är så pålitlig som du trott! Köp annars Bifor, så slipper du fundera!

    /Thomas

    #17658

    Tack, Thomas! Mentorn har varit ovärderlig hittills och har dessutom snälla och produktiva bin själv, så jag vill kasta smuts på honom, men just detta fick mig att fundera lite. Har gjort 60% i alla fall (och lagt i lite ättika), men tack igen för bekräftelsen.

    Jim

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in