Material till rökpusten?

Hem Forum Redskap Material till rökpusten?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14379

    Vad kan man använda att elda med i rökpusten? Vad brinner längst? Jag fick tipset om äggkartong och de tar jag när jag har sådana hemma, men nu är de slut

    #16351

    Allt som ryker och inte innhåller något olämpligt, själv kör jag med träpellets. 20 kg säck för 59:- vilken räcker ett tag.

    #16354

    L P´s har ett nytt bränsle till rök pusta som man tänder med (1) tändsticka släpper ner i pusten stänger locket och sen har man rök!
    Ta ungefär 15-20 sekunder så har man mycket rök som är sval.

    Har inte hittat de på deras hem sida men det är bara att fråga efter så tar de fram det. Ser ut som långa platta stavar.

    mvh edward

    #16355

    Jag har också en säck pellets, har inte tid att torka apelsinskal etc. De få gånger jag använder pusten tar det förstås ett par minuter att tända den, men sedan fungerar den ett tag.

    #16356

    Jag kör inte hellre med pusten , undantaget är avvikande besvärliga samhällen någon gång under säsong

    Fast med stavarna från L P`s kan man kanske om pröva arbets sätt.

    Det ta 15-20 sekunder med den så har man rök, mycket och pålitligt som inte själ slocknar

    mvh edward 😛

    #16357

    Tack för alla tipsen! Jag använder oftast ingenting alls när jag besöker bina för det behövs sällan, ibland vatten om det är varmt och bina hänger i drösar över kanterna. Röken behöver jag, precis som du skriver Edward, till avvikande besvärliga samhällen och ett av mina elva är sådant. Bina är runt mig, på mig och attackerar – redan i år har jag fått åtta stick och sex av dem är från rök-pust-samhället. Vi bytte drottning för en vecka sedan men hon har ännu inte satt sin prägel på bina – de ser ut som MIG-plan, låter som sådana och kör rakt på!  🙂 /Stina

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in