Nackakupor som sitter inte bra

Hem Forum Praktisk biodling Nackakupor som sitter inte bra

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14580

    Vi har kommit igång som nybörjare nyss då vi hämtat fem stycken avläggare som bor nu i Nackakupor. Har redan satt extralåda på varje kupa – och här kommer vi till problemet. Ramarna i de översta lådorna sitter liksom direkt på dem under så, i stället för att hänger bara på listorna i lådan, så står de uppe lite grand vilket gör att de sitter en aning snett.

    Inget problem hittills annat att det ser lite stökigt ut därinne, men bina verkar inte bry sig – men jag, då? Ska jag bry mig om det?

    #17531

    Kan det var dags att skrapa bort lite vild bygge på ovan sidan av de understa ramarna?

    mvh Edward  😛

    #17534

    Vem har tillverkat ramarna??? Det låter som att de är för höga? Eller har ni blandat ramar av en storlek med lådor av en annan storlek?

    Detta bör nog fixas till snarast, annars får ni stora bekymmer framöver…

    #17536

    Sitter rambärarlisten i rätt i övre lådan? Normalt är passformen mycket bra på nacka.

    #17537

    Tack alla. Verkar som lådorna vi köpte inte har rambärarlist i, men, ja, lite vildbygge har det blivit oxå ..

    #17539

    Listen får man alltid sätta in själv på nackakupor så åk tillbaks där du köpt dem och be om lister 🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in