Övertala till införskaffning av bin

Hem Forum Allmän biodling Övertala till införskaffning av bin

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #15501

    Jag är 16 år gammal bor i en villa i utkanten av en stad och vill skaffa bin, jag har under de senaste 3-4 månaderna läst och studerat hur bin är och fungerar. Jag ska börja ”jobba” hos en lokal biodlare för att få koll på hur man ska göra. Jag har planerat hur jag vill ha två bikupor och vart, men det finns ett problem med att skaffa bin. Min mor vill inte ha bin i vår trädgård, jag har under de senaste två månaderna försökt att övertala henne. Hon vill inte konkret förklara varför hon inte vill ha några bin. Jag undrade därför om det är någon som har bra argument som kan hjälpa henne att ändra sig. Vi har ett vilt bisamhälle någon stans i närheten, det kommer bin in i trädgården dagligen som hon inte stör sig av. Jag känner flertal biodlare som bor lite utspridda runt om i landet som kan med stor sannolikhet hjälpa mig om jag behöver hjälp. Men jag behöver övertala min mor till att börja med.

    #20302

    Fråga någon granne som har utrymme för ett par kupor. Dagsläget med tjänster som andelsbiodling och kuputhyrning gör ju att det borde vara fullt möjligt. Många vill ju ha bin men hinner inte sköta om dom. Ge några burkar honung som tack om de inte ersätter dig för tjänsten (vilket de egentligen borde).

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in