Skadedjur i lokaler

Hem Forum Bihälsa Skadedjur i lokaler

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14391

    Jag går omkring ibland bisurr hela dagarna ibland och de få stick jag får är från klämda bin i kläder etc. Var man än är och jobbar finns det nyfikna bin som surrar omkring och kollar läget. Jag använder då inga skyddskläder.

    Hela denna vår, sommar har myggen varit jobbiga. Allt regnande har bidragit till våtmarker och massor av mygg. Myggen kan man inte göra så mycket åt utomhus eller i lokaler som står öppna ibland.

    Under vintern har vi haft påhälsning av Mård, just nu finns det två Mårdar mindre här! Men man ser spåren efter dem, lite klösmärken på lådor och guckig spillning. Det blir fällor i höst/vinter så skall den Mårdprinsessa som bott och meckat i mitt andra tält bort!

    Men värst av allt är alla dessa vanliga getingbon som kan blomma upp under en natt var som helst och de är jobbiga och sticks varje gång man råkar på dem.

    Jag har inga problem med dessa skadedjur i kupor. Bålgetingarna fotar och filmar jag, tycker de hör till bigårdarna och är mycket fina.

    Finns det något bra sätt att lura vanliga små gulsvarta getingar ifrån vind, lokaler och tälthallar?

    #16348

    Vissa av redskapshandlarna saluför sk getingfälla, vet inte hur den funkar eller hur effektiv den är men kanske värt en test 🙂

    #16454

    Någon som vet om en Mård Klarar av att slingra sig igenom 50×50 mm galvad maska?

    Jag har delar över från de hundgårdar jag köpt från http://www.lundhs.com och hade tänkt näta in känsligt material.

    De grymma Mårdfällorna är på väg!!

    #16504

    För Mårdfri förvaring!

    44120121030040099.jpg

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in