Tält till marknad

Hem Forum Redskap Tält till marknad

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14434

    Det är inte bara regnigt när tjejerna ska göra sitt arbete i år!

    Nu när man ska försöka sälja det lilla de har dragit ihop så regnar det även på bi odlaren och nu har han tröttnat  >:(
    Tänkte att köpa ett lätthanterligt tält att ha med sig på olika marknader + även när man står och demonstrerar och informera om bi odling mm.
    Efter som livet är oftast fult med intressanta saker att göra är det bra om den är lätt hanterligt och går snabbt och smidigt att få upp utan en massa trixade och konstigheter. Med andra ord är det bra om man kunde få upp tältet själv på mindre än 5minuter.

    Finns det några förslag på märke eller leverantörer som kan leverar representativa och ändamålsmässigt tält som skulle kunna passa för uppgiften? Ser gärna flera olika förslag så man kan gör ett klokt inköp.

    mvh edward 😛

    #16780

    Det finns marknadstält och snabbtält i 3×3 meters klassen, man tar lite mera plats på en marknad med ett tält.

    #16786

    jag har letat efter 3x3m med snabbupphällning både på biltema och jula men det verkar vara slut för säsongen men de ska ha där enligt katalogen. Priset ligger på runt 700:- men jag vet inget om kvalitet på dem. Har även hittat för 5000:- i samma mått så jag antar att man får vad man betalar för som allt annat 🙂

    #16787

    Jag har sedan ett par år ett tält, 3*4m som jag köpte hos http://www.sids.se. Det har stått ute i storm, blivit misshandlat i transporter,  och det fungerar fortfarande perfekt. Viktigt att tänka på när man skaffar tält är att köpa ett som är mörkt. Med exempelvis ett rött tält är det risk man fort blir trött i ögonen vid soligt väder.
    Johan

    #16788

    Ett riktigt marknadstält med tryck/reklam över hela tältet kostar uppåt 35-40.000 SEK.

    #16790

    Jag har sedan ett par år ett tält, 3*4m som jag köpte hos http://www.sids.se. Det har stått ute i storm, blivit misshandlat i transporter,  och det fungerar fortfarande perfekt. Viktigt att tänka på när man skaffar tält är att köpa ett som är mörkt. Med exempelvis ett rött tält är det risk man fort blir trött i ögonen vid soligt väder

    Vilken tält fastnade du för och vad kostade den och hur länge har du haft den?

    mvh edward 😛

    #16794

    Jag har ett svart 3*4m med stålställning, jag tror att stålställning har utgått pga priset. Samma tält kostar med aluminium 6700kr, Jag har haft mitt tält i mer än 5år som depåtält när jag höll på med motocross. Tror att jag betalade ca 4500kr. Jag reser mitt tält med fyra väggar, själv på ca 10min, utan hjälp.
    Jag har flera kompisar som motsvarande tält och alla är lika nöjda.
    Låter som en försäljningsannons, men jag är mkt nöjd med mitt tält. Storleken 3*4 tror jag är bra om man skall ha tältet på en marknad, du kommer lätt att få plats med ett försäljningsbord i framkant utan att det kommer att bli trångt bakom ”disken”.
    Johan

    #16795

    Jag reser mitt tält med fyra väggar, själv på ca 10min, utan hjälp.Jag har flera kompisar som motsvarande tält och alla är lika nöjda.
    Låter som en försäljningsannons, men jag är mkt nöjd med mitt tält.

    Nej då det såna rekommendationer man vill ha.
    Köpte en sån där 199kr s på jula, den var billig och svår att sätta ihop och nu är den trasig  😮 bra att man slipper den  😉

    Tanken är att man inte blir ruinerad när man köper, men man vill ha saker som håller och fungera utan krongel när den ska upp, vädret styr man inte över och sitta under en kexchoklad parasol fungera dåligt och är inte proffsigt  ???
    Man har etablerat sig hos några marknader och vill kunna ha det torrt när man träffar kunderna 1000-5000kr känns som överkomligt om det är bra tält som håller och är smidigt.

    mvh edward 😛

    Om det finns fler som kan kommer med rekommendationer eller varningar fyll gärna på  🙂

    #16796

    Här säljer man ut bra tält! Så pass att jag själv beställde ett.

    http://allhall.se/group.asp?group=2

    http://www.flextents.dk/flextents_pro_foldetelte.html

    #16831

    Mitt eventtält har anlänt med alla tillbehör. Notera bara att ett 3×3 meters väger totalt +60 kg. Ett större tält än mera. Jag tänker i första hand ha mitt när jag jobbar ute med kletjobb och vill slippa regnet.

    #16834

    60kg är det med vikter att håla fast benen, få vi se lite bilder ?

    mvh edward 😛

    #16836

    Jag köpte tält, 4 st vikter à 6 kg, 2 sidor med myggnät, extra sida, packet med spännremmar (stormsäkring), hängränna runt om samt 4 st jordspett. Bilder kommer!

    #16839

    Du får vänta tills jag kommer hem, sitter i en övernattningsbostad i Skanör med ett trött slött nätverk och nätverksdelningen går inte så pass fort att man får över bilder.

    #16855

    … bra om den är lätt hanterligt och går snabbt och smidigt att få upp utan en massa trixade och konstigheter. Med andra ord är det bra om man kunde få upp tältet själv på mindre än 5minuter.

    Ett parasoll modell större kan också vara praktiskt. T ex det här:
    http://www.jula.se/parasoll-med-vev-o3-m-791125
    Kan inte ta mer än några minuter att veva upp.
    /P-O

    #16856

    Risken är att det blir ett stort vindfång när det blåser. Ett marknadstält måste förankras i alla fyra hörnen för att vara säkrat.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in