tips till oss som ska göra det nya forumet till något alldeles extra…

Hem Forum Allmän biodling tips till oss som ska göra det nya forumet till något alldeles extra…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14271

    låt det här forumet bli nå´t nytt med tolerans för vad andra skriver. Var noga med rubrikerna så kan var och en sovra lite vad man vill läsa. Kapa inga trådar. OM tråden ändrar innehåll är det stor risk för att jag missar något eller plötsligt behöver läsa nåt som ev. lyckas göra mig mycket upprörd. Så förbannad att jag anser mig tvungen att ge svar på tal och så är vi tillbaka i det som gjorde de gamla forumet så totalt ointressant….

    #15778

    Kan du definiera vilka du kallar ”oss” i detta sammanhang? för mig låter det sorgligt och absolut kreavitetshämmande. Det finns redan en tråd med tips om forumet som fungerar utmärkt!

    #15783

    ”Vi” är medlemmar, vi loggar in för att kunna skriva,  Vad skulle jag ha skrivit istället för oss ? Är inte detta forum gemensamt och därmed innehåller sådana begrepp – ord som ”Vi och Oss” ?
    I enlighet med vad jag skrev så respekterar jag att Du har en annan åsikt. Jag försöker bara bidra med sådant som jag vet fungerar sedan många år tillbaka. 

    #15792

    Det finns massor av metoder som fungerar lång långt tillbaka och det finns många nymodigheter som fungerar precis lika bra.
    Vi har olika kupor, olika bin, olika mån om tid, olika många kupor och lite olika typer av livsåskådning och tänk.
    Men det får inte begränsa oss utan vi är människor i en föränderlig värld där allt runt omkring oss går i en rasande fart. Människan och förändringar är det svåraste som finns, vanans makt är stor.
    Det är oftast inte bina som är problemet utan kanske oss biodlare. Världen, tiden förändras och vi med den. Det kommer nytt och gammalt kommer igen. Det finns inte bara en sanning tyvärr utan den som provar ut något och tycker det här känns helt rätt och passar mig, det kör man vidare på.
    Jag kollade upp massor av material, ramar, format innan jag började. För mig var det solklart. Hade jag gjort samma sak för 30 år sedan hade det kanske blivit ett annat material. Vem vet vad som kommer i framtiden, är det bra, lättsamt och ekonomiskt så kommer någon att satsa på det.

    #15793

    Jag har under många år deltagit på ett annat forum med många tusen läsare varje dag. Det jag föreslog är det som i hög grad bidragit till att så många deltar och blir kvar som läsare.
    Av min rubrik framgår det väl att det handlar om deltagande på forumet inte hur du byggt upp din biodling. Alla dom som vill följa hur du byggt upp en biodling från scratch missar ju det du skriver i min tråd om forumetikett. Det är väl synd!  Lite struktur gör det lättare att delta och också bidraga och nå de läsare som är intresserade.

    #15800

    Sten Åke du har producerat 109 inlägg (21.800 per dag) tills den här avläsningen. Vill du påstå att det du kommit med har det allmänintresse som vi alla borde önska oss.
    Jag gissar att Mister E ligger god tvåa!
    Och i de flesta fall har ni inte följt tråden!

    Hur mycket av detta ni presterat är genomtänkt och erfarenhetsmässigt testat?

    Jag behöver väl inte skriva något mer. Det här verkligheten!
    Ni är forumberoende.! Ni måste skriva skit samma om vad!

    Vi måste ha strikta trådar så att vi slipper svammel över alla gränser!
    Och det som skrivs ska inte vara personangrepp eller osakligt!

    #15801

    Sten Åke du har producerat 109 inlägg (21.800 per dag) tills den här avläsningen. Vill du påstå att det du kommit med har det allmänintresse som vi alla borde önska oss.
    Jag gissar att Mister E ligger god tvåa!
    Och i de flesta fall har ni inte följt tråden!

    Hur mycket av detta ni presterat är genomtänkt och erfarenhetsmässigt testat?

    Jag behöver väl inte skriva något mer. Det här verkligheten!
    Ni är forumberoende.! Ni måste skriva skit samma om vad!

    Vi måste ha strikta trådar så att vi slipper svammel över alla gränser!
    Och det som skrivs ska inte vara personangrepp eller osakligt!

    Tack Gideon.

    #15807

    Nu börjar det bli lite väl trist här tycker jag ( & ett antal personer som anmält bla. denna tråden )  >:(

    Skärpning påbjudes, ingen nämnd & ingen glömd.

    //Moderator för forumet

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Ämnet ’tips till oss som ska göra det nya forumet till något alldeles extra…’ är stängt för nya svar.