Info om HF Produkter i butiker

Hem Forum Honung och andra produkter från bikupan Info om HF Produkter i butiker

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #16651

    Det är många av mina kunder som vill ha flytande honung också. Ca 1/3 av volymen flytande och resten fast är ganska bra proportioner för min kundkrets.
    –  Det är oftast storstadsbor och personer med utländsk påbrå som vill ha flytande honung.
    –  Vissa vill ha båda fast och flytande.
    –  Och äldre personer vill nästan alltid ha fast honung.
    Det verkar vara en brytpunkt någonstans vid 50-60 års ålder hos kunden. Själv föredrar jag flytande honung eftersom jag brukar ringla en sked på yoghurten till frukost.

    #16654

    Efterfrågan på Svensk närproducerad färsk honung är stor. Det är bara seniorer som har motsatt uppfattning. Kakhonungen går däremot trögt.

    #17262

    Nya HF produkter i butiker, inga deklarationer om tillsatser eller tydlig import.

    Notera ”SBR” på hyllan!

    Åter igen import med SBR anknytning och gul etikett så lik SBR det bara går.

    #17263

    Etiketten på flaskan.

    #17264

    Ännu en SBR anknytning.

    #17265

    Willys Eldorado på samma hylla.  700g för 29:90 i butik.

    #17278

    Nya HF produkter i butiker, inga deklarationer om tillsatser eller tydlig import. Åter igen import med SBR anknytning och gul etikett så lik SBR det bara går.

    25% av ingrediens raden tar upp att det är en blandning av EG och icke EG honung, hur mycket mer ska de deklarera? Eftersom inga tillsatser tas upp bör vi kunna anta att det inte finns några.

    ”gul etikett så lik SBR det bara går” ? Dom ända likheter jag kan se är biet och formen på slingan.

    mvh edward  😛

    #17280

    SBR och HF var väldigt noga med att åtminstone jag skulle byta EAN trots att jag inte gjort något felaktigt.
    Men att se till att HF's egna EAN inte förknippas med SBR verkar inte vara lika viktigt. Butiksägare och en stor mängd kunder ser ingen skillnad på burkarna, de tror att importhonungen kommer via SBR.
    LRF går nu ut i en kampanj för sina medlemmar med målsättningen att få Svenska kunder att köpa svenska produkter.
    Då kan man lixom inte blanda import honung på hyllan och otydliga vilseledande EAN med ”SBR” info på hylletiketten.

    Men du ser inga problem i det, men det är ditt problem. Jag tycker det är totalt felaktigt och ger SBR dålig kredit. Här åter igen ett problem som SBR styrelsen borde ta tag i och rätta till och värna lite om sina medlemmar.

    #17296

    Vad har LRF med HF att göra?

    Ska SBR jaga  Kolonial ansvariga på enskilda butiker och får dom att se över sitt föråldrad data system för hyllkantsetiketter? Finns det inte mer angelägna saker att befatta sig med?

    Den vanliga kunden som står framför honungs hyllan reagera nog inte på den lilla sbr texten på hyllkantsetiketter överhuvudtagit.

    Ja, den informerade honungs köpare kanske söker efter den välrenommerade inarbetade SBR etiketen som du har valt att rata för din egen komponerade, så man kan undra varför bryr du dej överhuvudtaget när du själv har valt att distansera din produkt från SBR etiketen?

    mvh edward  😛

    #17297

    Samma ”SBR” info hittar du på COOP, ICA, Willys, City Gross, bara att välja butik. Dessa EAN koder distribueras med tillhörande text som en databas till respektive butik. Databasen är uppdaterbar och man borde faktiskt bry sig.

    Skulle någon använda Krav eller Ekologiskt på hyllkanten felaktigt så bryr man sig och ser till att det rättas till.

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in