Köpa TAPPMASKIN Dana api Matic 1000 vs Nassenheider tappmaskin

Hem Forum Kvalité i honungsproduktionen Köpa TAPPMASKIN Dana api Matic 1000 vs Nassenheider tappmaskin

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #17061

    Är det någon som sett skillnad på givaren hos Swienty och Nassenheider med plastburkar? typ ovala Squeezer flaskor 350 g (250 ml). Nassenheidern klickar ibland när man vänder ryggen till och är inte helt ok. Skall prova med en annan givare.

    #17062

    Kanske skulle denna funktion var till nytta

    Dana api Matic 1000
    TP indikerar hur länge pausen mellan två
    fyllningar.
    När du ställer in TP kan du välja inom ett område av
    0,0 s och 9,9 s med steg om 0,1 s..
    Om du använder en fotpedal när du fyller, kan du
    ställa in TP på ett sådant sätt att du har tillräckligt med tid att
    lossa de fyllda glas och att fästa nästa glas. du
    kan låta foten kvar på pedalen. Men så fort du
    flytta den, måste du aktivera pedalen igen.
    Vid koppling av maskinen

    mvh edward  😛

    #17063

    Jag har pedal till min också men vill gärna köra med automatiken och mata på flaskorna. Man kan se en sådan tendens också med smala glasflaskor att givaren falerat på ett antal under dagen. Med 350g och 500g glasburkar klickar det aldrig. När mängden burkar blir stor dvs några tusen vill man gärna köra automatik med rundbord.

    #17064

    Tappmaskinen är verkligen en investering även om den är dyr. Hur du än räknar fördubblar du minst värdet på honungen genom att själv tappa den på burk. Priset på förpackning (glasburk, plast flaska) och etikett kostar oavsett om du tappar själv eller via t ex Återtag.

    Min tappmaskin kunde jag räkna hem redan första sässongen. Många burkar blev det innan de började skeppas ut. Det är rätt tid att börja tappa själv och verka oberoende. Priserna på den service som finns idag är dyr och det blir inte billigare.

    Den som tagit investeringen och jobbat hem den kan lugnt jobba vidare när cirkusen där ute väl sätter igång. Man är totalt oberoende och med egna etiketter tar honungen slut lika fort som med en central etikett. En egen etikett kan du utforma så att den passar dig och framförallt en locketikett med lite estetisk design som går att montera utan skrynkel.

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in