starka och friska bin

Hem Forum Bihälsa starka och friska bin

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #15745

    Jag måste ställa den här frågan! Varför köper ni avläggare!

    Brist på honung , brist på bin  😉

    Som de flesta upplever är det inte svårt att sälja honung, fast ska man expandera i en någorlunda takt blir skörden lidande.

    mvh edward 😛

    Tror ni på det här själva? De som säljer avläggare till er skulle enligt ert resonemang förlora en massa honung på att sälja till er. Hur mycket skulle en avläggare ha för pris då? Tror ni att de är mecenater! Nej sanningen är att deras honungsskörd minskar ganska så lite men de tar betalt för bin och arbete. Och så naturligtvis sitt kunnande. Det var någon som skrev om senila gamlingar som inte lärt sig något. Det kan vara rätt! Men en del av dom kan biodling.

    #15746

    Fortfarande brist på bin, brist på honung, och även brist på tid = pengar.

    Fast det är klart vissa är mer kreativ på sitt sätt att räkna ett samhälle.

    mvh edward 😛

    #15747

    Det var någon som skrev om senila gamlingar som inte lärt sig något. Det kan vara rätt! Men en del av dom kan biodling.

    ?? Lär mig fortfarande av senila gamlingar , rätt trevlig och kluriga är de , fast fågel fluster skyddet kan de ha kvar , fast om man ha universal botten behövs det inte för fågeln har inget sitt pinne att landa på .

    mvh edward 😛

    #15961

    Jag måste ställa den här frågan! Varför köper ni avläggare!

    För att ingen vill ge mig dom gratis  ;D

    mvh edward 😛

    #15963

    Med bra bin så är det rimligt att få normalskörd plus en avläggare från de flesta samhällena. Det är ju så de flesta drottningodlare resonerar!

    Om samhället delas vid rätt tillfälle så ger det större skörd än om det inte delats.

    #15964

    Om samhället delas vid rätt tillfälle så ger det större skörd än om det inte delats.

    Och när är rätt tillfälle undrar den nyfikna?

    mvh edward 😛

    #15965

    Edward, hör kanske varken till behälsa eller starka & friska bin. Diskussionen kanske skulle må bra av en egen tråd där man kan dra sina norska ekvationer.

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in