Tips till den nya forumet

Hem Forum Allmän biodling Tips till den nya forumet

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14264

    Tips eller saker man skulle vilja ha på nya forumet och gör den ännu bättre , om det går  😉

    Man kanske skulle har en direkt länk från forumets start sidan till sbr´s hemsida http://www.biodlarna.se/website1/1.0.1.0/2/1/

    Eller har jag inte lyckats hitta den?

    mvh edward  😛

    #15701

    Hej !

    Man kan ju klicka på loggan överst på sidan för att komma till ”start sidan”.

    Vad som annars är brukligt på forum är, ”off topik” tråd där man kan dra roliga historier typ eller allmänt gnälla på vädret etc, samt en tråd där man kan presentera sig lite granna och sist men inte minst en tråd där man kommer med förslag/tips på förbättringar av forumet självt 🙂

    Mvh

    Michael

    #15737

    Man kan ju klicka på loggan överst på sidan för att komma till ”start sidan

    Nja. när jag klickar på loggan kommer jag till start sidan på forumet.

    Skulle vilja komma till SBR ´s hemsidan http://www.biodlarna.se/website1/1.0.1.0/2/1/

    mvh edward 😛

    #15738

    Edward, om du klickar på den översta loggan kommer du till webbsidan du vill.

    #15739

    :-Inte från min dator  >:( Har bara en blå vit logga till vänster som leder tillbaka till forumet  ???

    Vart har ni loggan ni använder av ?

    SBH edward 😛

    #15740

    Allra överst på sidan, den är likadan som den du klickat på men lite större.

    #15638

    Det kan bero på webbläsare och datormodell. Jag använder safari på iPaden (och iPhonen)  och där har jag SBRs logga överst.

    #15752

    Har PC och kör med windows och google, även om jag kör kompatibilitetsvy och läggger mus pekaren på logon står det SBR Forum i en låda , ingen länk till orginal sidan?

    mvh edward 😛

    #15758

    Jag tycker man ska kolla över layouten på sidan. Jag har 1280 x 1024 upplösning på min skärm men ändå får inte diven med forumet plats, man blir först tvungen att scrolla i Firefox sedan blir man tvungen att scrolla på forumets div. När man sedan backar måste man scrolla upp på Firefox för att se informationen från forumet.

    #15762

    Jag använder också Firefox på windows system, den här ”dubbla” scrollningen är lite störande.

    Angående länk till SBR's hemsida noterar jag att jag ser 2 st SBR loggor, den lilla som ligger i forum delen leder till forumets start sida, den större allra längst upp (se upp med scrollningen här, man får hålla muspekaren ute i kanten av fönstret och scrolla för att komma längst upp på huvudsidan) leder till SBR's start sida, under den finns också SBR's hemsidas meny med ”bin och biodling”, ”biodling där du bor” o.s.v.

    #15776

    haha får fortfarande inte till det ser bara en logo  :'( waahhaaa :'( SBH

    mvh edward 😛

    #15780

    Jag tycker man ska kolla över layouten på sidan. Jag har 1280 x 1024 upplösning på min skärm men ändå får inte diven med forumet plats, man blir först tvungen att scrolla i Firefox sedan blir man tvungen att scrolla på forumets div. När man sedan backar måste man scrolla upp på Firefox för att se informationen från forumet.

    Om du använder http://www.biodlarna.com/forum/index.php så slipper du dubbelskrollning. Härifrån hittar jag dock ingen väg till SBR´s hemsida.

    #15782

    haha får fortfarande inte till det ser bara en logo  :'( waahhaaa :'( SBH

    mvh edward 😛

    Dags för en ny maskin Edward…..

    #15785

    Ja det var/är nog en massa SBH  :-[

    Får äta upp mina cookies, jag har förmodligen använt mig av en gammal länk, fungera fortfarande inte att logga in från ordinarie start sidan (Inloggningen misslyckades. Var vänlig och kontrollera dina cookie-inställningar i webbläsaren.)
    fast använder jag inprivate sidan går det bra  ;D

    Får anstränga mig och rensa lite.

    Tanken till att jag tycker att det är bra att ha en snabb länk till original huvud hemsidan är att det finns ett ocean av kunskaper och nyttigheter som är bra att snabbt hitta till och länka för att sprida bi odlings kundskaper.

    Tack för mailen och hjälpen från moderatorn

    mvh edward 😛

    #15789

    Tack för tipset Curt det löste scroll problematiken.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in