Tips till den nya forumet

Hem Forum Allmän biodling Tips till den nya forumet

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #15790

    Dags för en ny maskin Edward…..

    Tror inte att det är fel på datorn, Den andra processorn är svårt att byta ut, fick den liksom med när jag föddes 😮 Fyller man på med något nytt ramlar något gammalt ut  ::)

    mvh edward 😛

    #15794

    SBR har en massa nedladdningsbart material som är svårt att länka till. Det går att ladda ner men svårt att länka till ett material som referens t ex.

    #15971

    Hej snälla Administratören,

    Jag har värre problem! ”Uppladdningskatalogen full – Var god kontakta Administratören!”

    Går det att göra uppladdningskatalogen större? typ ca 100 Mega byte.

    Bilderna är i snitt på ca 50k på forumet. Om 500 inlägg har 2 bilder i snitt (vilket de inte har) blir det ca 50 Megabyte. Dvs lite pytt i dagens Gigabyte world.

    #16045

    När man går med i forumet blir man ett Newbie  😀 Ganska trevligt 😀

    Sen efter ett tag blir man ett ”Jr. Member” sen ett ”Sr. Member”

    Skulle det inte var trevligare om det blev egg-larv- puppa-städ bi-am bi-vakt bi- arbets bi eller drönare-arbets bi-drottning ?

    Något att fundera på  😉

    mvh edward 😛

    #16046

    Något att fundera på  😉

    Näe … larvigt!

    #16050

    😀 hahaheh 😀

    #16052

    Vill man lägga upp bilder kan man tex använda sig av http://www.forumbilder.se
    Då kan man visa bilden direkt i inlägget så slipper man klicka så mycket.

    /Alf

    #16053

    Forumbilder fungerar sannolikt bara med Explorer. Jag använder Safari och andra lite flexiblare kommunkationshjälpmedel och med dessa fungerar det inte.
    På väg hem fungerar bara iPhone ev iPad via WLAN areor (WiFi).

    #16054

    Bild upplagd med hjälp av forumbilder.se
    0b6201272614Pe637.jpg

    jag gjorde det med min android tfn. Hemma så jag kan köra wifi men det är ju bara  en kostnadsfrågaa

    Vad gäller biodling är jag nybörjare och detär mina två  första samhällen på bilden. Hämtade för några dagar sedan.

    /alf

    #16056

    Nu har jag lånat frugans äppelplatta och där gick det inte att använda forumbilder.se.
    En snabb sökning på Google visar att man måste tanka ner en speciell app tex Photobucket

    Anledningen att jag tjatar om det här är att jag nästan bara läser på forum när jag sitter på bussen och då är det inte alls kul att behöva tanka ned ett helt pdf dokument utan att veta om det är värt det eller inte.

    /Alf

    #16971

    Notera att http://www.biodlarna.se har passerat t ex biram.se på mindre än ett år. Förra forumet har varit igång i ca 5 år.

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in